Demo at your Desk: Nano-particle Size & Concentration Measurements

Join us from the comfort of your own home! This webinar will provide an overview of the NanoSight NS300 for nanoparticle size and concentration measurements using Nanoparticle Tracking Analysis (NTA). You will get to see the instrument and software performing tests, demonstrating the easy-to-use yet advanced capabilities of NanoSight.

Summary

Date:May 19 2020 – May 19 2020Time:10:30 – 11:30
(GMT-05:00) Eastern [US & Canada]Event type:Webinar – LiveLanguage:English

Speakers

Maryam Hussain – Field Application Specialist – Pharma & Food Sector

More information

  • Who should attend?

Scientists and project leaders in academia and industry interested in an introduction to the operation of the NanoSight instruments, as well as those already characterizing particles who are interested in analyzing samples in a quicker and more reproducible way.

  • What will you learn?

– Introduction to the NanoSight Instrument

– Precise and accurate size and concentration measurements

– Automated data collection and development of SOP scripts

Register for event

Facebook
Twitter
LinkedIn

Si requieres información adicional sobre este tema, consulta con nuestros especialistas enviándonos un mensaje y nos contactaremos con usted.

También puede interesarte

Los bioinsumos y el Medio Ambiente

La urgencia de adoptar prácticas más sostenibles y respetuosas con el medio ambiente nunca ha sido más crítica. Al celebrar el Día de la Tierra, tomemos un momento para comprometernos de nuevo con nuestro planeta y con las tecnologías que promueven su bienestar. En INBOX Technology LATAM, estamos orgullosos de ser parte de la solución y esperamos que muchos otros se unan a nosotros en esta misión crucial.

Read More »

El papel fundamental del mantenimiento preventivo en instrumentos analíticos de laboratorios químicos

El mantenimiento preventivo en instrumentos analíticos de laboratorio químico es una práctica esencial para garantizar el rendimiento óptimo y la precisión de los equipos. La importancia de realizar servicios preventivos a tiempo radica en la capacidad de detectar y corregir posibles problemas antes de que afecten la calidad de los resultados. La falta de mantenimiento preventivo puede llevar a desviaciones en las mediciones, comprometiendo la confiabilidad de los datos obtenidos y afectando la integridad de los análisis realizados en el laboratorio.

Read More »